9 juli 2020

Klaarstaan voor elkaar, juist nú

In tijden van crisis sta je voor elkaar klaar. Daar zijn de meesten het wel over eens. Maar hoe kun je er écht voor elkaar zijn als anderhalve meter het devies is en het drukker is dan ooit? Al weken breek ik, Sanne Veldhoven-Vogel, daar mijn hoofd over als directeur bij Conneqt. 

Sanne, directeur bij Conneqt? Ja! Sinds mei 2019 sta ik aan het roer van Conneqt. Met veel plezier en een fantastisch team. Verder ben ik een Rotterdamse die in het groenrijke Driebergen woont, moeder van een tweejarige zoon en getrouwd met de liefde van mijn leven. Eindverantwoordelijk worden bij Conneqt had ik niet vooraf uitgestippeld. Maar nu het zo is, vind ik het geweldig. Én een uitdaging. Zeker in tijden als deze.

Drukker dan ooit

Onlangs voorspelde De Nederlandsche Bank (DNB) een daling van het bruto binnenlands product met 6,4%. Bovendien daalde het consumentenvertrouwen afgelopen maanden drastisch. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Tegelijkertijd is de hypotheekmarkt booming. Het aantal hypotheekaanvragen bij Conneqt verviervoudigde. Dit is onder meer te danken aan ons mooie productenpalet en onze aantrekkelijke rentes. Daar ben ik natuurlijk trots op. Tegelijkertijd liep de verwerking door de vele hypotheekaanvragen helaas spaak. Hierdoor zijn de doorlooptijden langer dan we willen. Daar lig ik ‘s nachts wel wakker van. Want we willen voor onze adviseurs klaarstaan. Juist nu het drukker is dan ooit.

Schouders eronder

Gelukkig heb ik een Rotterdamse mentaliteit. Mijn instelling is mouwen opstropen en gaan. Afgelopen weken bestonden dan ook uit ren- en vliegwerk. Allemaal vanuit huis natuurlijk. Met collega’s videobelde ik heel wat af. Wat is de impact van deze tijden op onze producten, diensten, rentes én collega’s? Hoe kunnen we op afstand voor iedereen klaarstaan? Al dit werk begint nu zijn vruchten af te werpen. Samen met al onze collega’s hebben we ervoor gezorgd dat we rap inlopen op de verwerking.

Daarnaast stonden we afgelopen weken stil bij de uitdagingen en kansen op de lange termijn. Hierbij is het essentieel dat we onze adviseurs goed begrijpen. Daarom vragen we maandelijks aan adviseurs hoe goed of slecht we het doen en brengen we samen met adviseurs customer journey’s in kaart. Met andere woorden: stappen die adviseurs en klanten bij een hypotheekaanvraag nemen. Daarmee krijgen we meer inzicht in behoeften en mogelijke verbeterpunten.

Vol goede moed

Uit de customer journey’s blijkt dat adviseurs ons enorm waarderen om ons persoonlijke contact en diverse productportfolio met aantrekkelijke rentes. Consumenten delen deze mening, blijkt uit positieve beoordelingen op MoneyView en van de Consumentenbond. Natuurlijk zijn er ook zaken die beter kunnen. Zoals verwachtingsmanagement of de uitleg over de verschillen tussen onze producten. Naast de verwerkingstijden weer op een acceptabel niveau krijgen, gaan we met die inzichten de komende tijd aan de slag. Zo kunnen we nóg beter voor onze adviseurs klaarstaan en samen ervoor zorgen dat consumenten in hun droomhuis kunnen wonen. Deze zomer én daarna!

09-07-2020