21 december 2020

Groei. Dat woord kenmerkt 2020 voor mij. Zo verstrekte Conneqt afgelopen jaar een recordaantal hypotheken. Maar ook op andere vlakken ervaarde ik groei. Onder meer omdat dit jaar totaal anders liep dan ik van tevoren had gedacht. Dat was pittig. Toch blik ik met trots terug.

Afgelopen jaar hebben we in samenwerking met onze intermediairs ruim 30.000 consumenten een hypotheekaanbod kunnen doen. Alleen al met ons nieuw geïntroduceerde label HollandWoont verstrekten we in één jaar voor € 1 miljard aan hypotheken. Met ons andere nieuwe label Hypotrust Vrij Leven doen we daar nog een schepje bovenop. Deze nieuwkomer was in 2020 goed voor € 2,5 miljard aan hypotheken. Mooie cijfers. Maar de manier waarop we de hypotheken verstrekten, vind ik nog veel mooier.

Hypotheken met een gezicht
Conneqt staat voor hypotheken met een gezicht. Dit jaar zetten we daar vol op in.

 

Zo brachten we met intermediairs, consumenten en funders verschillende customer journeys in kaart. Met de inzichten die daaruit kwamen, verbeterden we onze dienstverlening. Een mooi voorbeeld hiervan is Samba. Dit is de nieuwe werkwijze die samen met ons zusterbedrijf Quion introduceerden voor het accepteren van hypotheken. Het houdt in dat ieder dossier voortaan een vaste eigenaar heeft. Die persoon is van begin tot eind verantwoordelijk. Zowel medewerkers als intermediairs waarderen dit, want voor beiden is deze werkwijze sneller en persoonlijker. Volgend jaar gaan we dit verder verbeteren. We hebben dus nog wat in petto!

Vallen en opstaan
Natuurlijk gaan zulke veranderingen niet zonder slag of stoot. Zeker dit jaar niet. Toen we in maart allemaal thuis kwamen te zitten, zat ik echt even met mijn handen in het haar. Ik dacht: wat betekent dit voor Conneqt? Financieel en op het gebied van samenwerken met elkaar en onze businesspartners? En gaat het wel goed met iedereen? Nu we maanden verder zijn, zie ik wat we voor elkaar kregen en hoe we groeiden. Zo zetten we tijdens de hypotheekpiek in het voorjaar alles op alles om de doorlooptijden op het oude niveau te krijgen. Met succes! Dit blijkt onder meer uit de cijfers die intermediairs ons geven.

Ook zijn we – ondanks het thuiswerken – als team creatiever en hechter dan ooit. Bovendien maken we Conneqt steeds sterker door naast onze hands-on organisatie in te zetten op de lange termijn. Oftewel, we wegen beter af met  welke initiatieven we in de toekomst het verschil kunnen maken.

Vooruitkijken
Hoewel 2020 nog niet om is, kijk ik ernaar uit om te beginnen aan het nieuwe jaar. We hebben mooie plannen. Zo willen we de nieuwe werkwijze Samba volgend jaar bij al onze labels doorvoeren.

Ook gaan we een Conneqt samenwerkdesk opzetten waar intermediairs terecht kunnen met vragen over productvoorwaarden of als ze willen sparren over een lastige situatie.

 

Bovendien realiseren we ons dat we intermediairs regelmatig uitnodigen om aan onderzoeken deel te nemen. We zetten graag iets tegenover die betrokkenheid. Wat dit precies is, bewaren we nog even tot volgend jaar. Voor nu wens ik iedereen fijne en gezonde feestdagen. Op naar een succesvol 2021!

 

 

 

21-12-2020