Grens 5 miljard aan gepasseerde hypotheken voorbij

Rotterdam, 24 december 2021 – De productie van Conneqt Mortgage Distribution heeft wederom een flinke duit in het zakje gedaan van het landelijk volume aan hypotheken in 2021. Deze week passeerden we de grens van 5 miljard aan hypotheekproductie.

24-12-2021

Conneqt, distributiemanager van de hypotheekmerken Hypotrust, IQWOON, Robuust Hypotheken, HollandWoont en het recent geïntroduceerde Clarian Wonen, ontving afgelopen jaar ruim 26.000 hypotheekaanvragen (aankopen, oversluiten en verhogingen).

De labels onder Conneqt hebben vooral in het NHG-segment veel aanvragen van adviseurs ontvangen en realiseerden daarmee een marktaandeel van 13% (volume HDN). Gesegmenteerd naar rentevastperioden was 20 jaar vast met NHG bij Conneqt het meest favoriet. 15% van al het in HDN geregistreerde volume stroomde hierop binnen bij een van de labels van Conneqt. Van alle 30 jaar vaste rentes die afgelopen jaar aangevraagd werden (NHG en niet-NHG) kwam maar liefst 6% op het conto van een van onze labels.

Sanne Veldhoven, directeur van Conneqt: “We zijn bijzonder trots en tevreden met deze prestatie. Naast het feit dat we een persoonlijk record hebben neergezet vinden we het fijn dat we meer dan 24.000 nieuwe en bestaande klanten hebben kunnen helpen met een goede woningfinanciering (feitelijk gepasseerd aantal in 2021). En ook het feit dat ons nieuwe merk Clarian Wonen al in korte tijd meer dan 3.000 aanvragen ontving geeft aan dat we in deze competitieve markt nog iets hebben kunnen toevoegen. Al onze collega’s zijn ontzettend trots op deze mijlpaal die niet mogelijk was geweest zonder onze adviseurs, serviceproviders, business partners en geldverstrekkers!

We realiseren ons dat we aankomend jaar uitdagende omstandigheden tegemoet gaan en zullen alles op alles zetten om net als dit jaar weer voor veel consumenten en adviseurs het verschil te maken!”